volle auto - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van jet - WaarBenJij.nu volle auto - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van jet - WaarBenJij.nu

volle auto

Blijf op de hoogte en volg jet

09 Januari 2015 | Burkina Faso, Bobo-Dioulasso

7 jan.

Een rondje door de stad vandaag. Langs Mariam die spullen voor ons gekocht had op de markt, maar nu voor de normale Afrikaanse prijs. Langs de wever, om onze kleden op te halen. Die van mij was af, en mooi geworden, die van Etta, daar was hij nog mee bezig en dat kwam niet meer op tijd af. Nu neemt Marlon deze voor haar mee als hij weer naar Nederland komt.

Ons in de stad af laten zetten. Even wat eten en drinken, maar bij het hotel waar we waren was de keuken gesloten werd ons verteld. Tja, lunchtijd, maar keuken dicht.

Een taxi genomen om ons bij de bakker af te laten zetten bij de wijk waar wij verblijven. Deze had gelukkig geen gesloten keuken. Wel een menukaart waar de helft niet van op voorraad bleek te zijn.

In de taxi die wij namen, zat al iemand, maar wij konden ook mee. Of we wel aan de rechterkant in wilden stappen, want de deur aan de linkerkant wilde niet meer open. Ook niet dicht bleek toen ik er in zat, want er zat een flinke kier bij het "gesloten" portier. Er wilde nog iemand mee en dat kon ook nog wel.
Met zijn vijven op weg. Halverwege onze bestemming stond iemand die ook een taxi wilde. Die kon er ook nog wel bij. De persoon voorin op de passagiersstoel schoof gewoon wat op en het paste allemaal. Met zijn zessen in een auto, waar we thuis van zouden zeggen dat het met 4 personen vol zou zijn.

's Avonds een gezamenlijke maaltijd met een ieder die de afgelopen dagen aanwezig was geweest om voor ons te koken, wassen, spulletjes regelen enz.
Patat met gebakken banaan, salade, en ijs na.